Perşembe, Ocak 27, 2011

Herkes Kendi Yaşamını Yaşasın


Konu: Bir tip erkek davranışları.

Tip: Kendini kadın şifre çözücü zanneden idiot.

Muhatap 1: Çözülmekten çok kendi düşüncelerini uygulamaktan yoksun kadın.

Muhatap 2: Çözdüğünü düşünen idiotumsuya sinir olan kadın.


Mektup:

Sevgili kendini şifre çözücü addetmiş erkek vatandaş,

Öncelikle seni zihinsel engelliler kategorisindeki "son iki zeka kapasitesine dahil olan bir sıfat"la tanımladığım için üzgünüm(idiot). Ama göreceksin ki yaptığın şey tam olarak bu, bana gururundan hak vermesen bile, Allah vergisi zekan bunu bir yerde kabul edecek.

"Ne yapıyorum ben?" diyorsun. Öğrenmenin ilk belirtisidir merak ve merakın sonucu bir sorudur. Takdir ediyorum seni.

Yanıta gelince...

Kafanda kadınları bir çeşit canlı grubu olarak ayırmışsın. Sonra onları, tanıdığın birkaç kadına göre etiketlemiş, asmışsın. Yapma! "Siz kadınlar", "ben sizi bilirim", "çok kadın tanıdım" gibi cümlelerin var ya, kurma! Ağlak, duygusal, romantik, şiir hastası, kalpli oyuncak meraklısı zannettin ya; bırak bu düşünceleri de, koy kenara.

Narin bir yaradılışımız vardır, doğrudur, seni çeken de biraz budur ama bununla dalga geçmen saçma. Madem öyleyiz, yanaşma. Duygusal, romantik ve kalpli yastıklara hiç girmiyorum. İsmail YK "at bunları kenara" diyor ya, söz dinle.

Aslında konu bu değil biliyor musun? Yani bunlar sende hep var da konu başka. Konu, senin zevklerinle kadınlarını yönlendirdiğini zannetmen. "Şöyle giysen çok hoş", "böyle giyiniyor musun, ben çok beğeniyorum" ların var ya işte onlar... Yani bana ne öyle seviyorsan? Ben sana "ben şöyle seviyorum sen böyle ol" diyor muyum? "Bazı kadınlar şöyle yapıyor, şunu takıyor..." cümlelerin hele... Git madem o kadınlarla takıl denmez mi adama? Bireysel farklılık diye bir şey yok mudur? Hem şu var, biz, siz bizi beğenin diye nefes almıyoruz.

Biliyorum, senin düşüncenle yaşayan insanlar var. "Ayy Ahmet şunu giymemi istiyor" tarzı cümleleri de duymuyor değilim. Ya da seninle oturup kız muhabbeti yapan kadınlar var "bazı kızlar da şunu giyiyor, şunu yapıyor ehi ehi" diyen, kendini bir şey zannedip, göz boyayanlar... Sonra aynı kişilerin yaptıkları saçmalıklar, sonra ardından gelen senin "kadınlar şöyle" etiketlerin...

Aslında "bana dokunmayan yılan bin yaşasın" cümlesi benim için yazılmış gibi olabilir. Ama o kadar duyarsız olamamam da benim bir günahım. (günah?) Bazen durduk yere "yeter yaa" deyip canımı sıktığınız oluyor malesef.

Bırakın şu kızları çözdüm havalarını, kızların sizin için ortalıkta gezdiklerini düşünmelerinizi. Bırakın herkes kendi yaşamını yaşasın. Herkes doğal halini göstersin, hem beğenen böyle beğensin...

Her şeyin boş geldiği bir dönemde, azıcık bir kitleyle muhattap olabilmenin kısıtlayıcılığında, sizi ayırt etme çabalarımıza da yazık. Neredeyse Zehra, Zehra olmaktan; Ali, Ali olmaktan çıkmış durumda. Napalım, hepimiz Deniz'iz mi diyelim? (hani Deniz unisex bir isim ya)

Sıkıldım sizden de oturup size yazı yazan kendimden de...

Ama bir yerlerde bir hayat var ve güzel o.

Umut da fakirin ekmeği.


2 yorum:

Selin dedi ki...

sadece onlar için yaşayan ve onlar ne derlerse yapan kocaman bir kız grubu varken değişirler mi dersin? Tam tersi olanlar tabi ki mevcut ama bir tarafta kendi istedikleri gibi şekillendirebildikleri kızlar varken diğerleriyle uğraşıp başlarına neden dert alsınlar...

a. dedi ki...

Dedim ya umut fakirin ekmeği...

Çok zor tabi, hee hepsini toplayıp köklerine kibrit suyu ekersek o başka :D

Back to Top