Cumartesi, Eylül 25, 2010

kitap öyle okunmaz, böyle okunur.

kitap okuma alışkanlığını küçük yaşta edinemediğinden dolayı büyüyünce zorlanan insanları temsilen ben, en rahat ve en rahatsız nasıl kitap okunur nasıl oturulur nasıl durulur edilir onları yazmaya karar verdim. ben yandım eller yanmasın.

1. efendi oturuşu: böyle bildiğiniz normal oturuştur bu. koltuk, kanepe, sandalye her ne ise altınızdaki, ona oturur, ayaklarınızı yere değdirir arkanıza yaslanırsınız. kitabı da elinize alıp, dirsek içlerinde 60 derecelik açı yaparak tutarsınız. yorucudur, rahatsızdır, tavsiye edilmez.

2. yastıklı efendi oturuşu: oturuş aynıdır, kucağınıza bi yastık alır kitabı onun üzerine koyarak tutarsınız. fena değildir, kollarınız ağrımaz en azından ama daha iyileri varken gereksizdir.

3. yayılmaca: koltuğun köşesine geçer, kabaetinizi tam arkaya değil de oturma minderinin ortalarına yerleştirirsiniz. dizlerinizi kırıp, ayaklarınızı koltuğa alırsınız. dizler yana falan yatmaz ama havadalar. kitabı dizlerinize yaslayarak tutarsınız. rahattır, iyidir ama biraz uykuya meyilli iseniz uykunuzu getirir.

4. yatış: bu bildiğimiz yatış. kafan yastıkta, nerdeyse yere paralel. ayaklar uzun, kanepedeysen yaslanmalığın tepesinde. kitap havada.. yorucu ya, hem uyku getiriyor hem kollar kas yapıyor. ıı-ıhh. yapmayın bunu.

5. yarı yatış: yastığı biraz kaldırıp yatağın başına veya kanepenin kolluğuna dayandırıyorsunuz. kafa yere paralel olmaktan kurtuluyor, ~50 derecelik bi açı oluşturuyor. ayaklar kanepenin tepesine çıkamaz tabi bu durumda. ya uzun, veya da kendinize doğru çekip dizleri kırabilirsiniz. eller yan göbeğe değer vaziyette kitabı tutar. fena değildir bu da. okunur.

6. masa-sandalye: açıklamaya gerek yok değil mi? sandalye çekip masanın etrafına oturmaktan bahsediyorum. ben asla böyle okuyamam kitap, okuyan varsa haber salsın.

7. isimsiz: ya buna bi isim bile koyamıyorum, hiçbir isim bu rahatlığı tarife yetmez bana göre. yıllardır arayıp da bulamadığım evladım gibiymiş bu poziyşın sanki. sanki bunu keşfedemediğimden okumuyormuşum yıllardır.. dur bak tarif edeyim sen de anla, hak ver. şimdi 2'li bi koltuk var, onu sağ kolluğu duvara değecek şekilde yerleştiriyorsun. sonra sağ kolluğun üzerine bir yastık koyuyorsun. duvar yumuşak bir hal alıyor yani. geçiyorsun koltuğa, başını yastığa verip ayaklarını uzatıyorsun. avantajları: hem kafan boşlukta olmuyor. hem dik duruyorsun sırtın ağrımıyor. hem bunda rahatlığa rağmen uyku yapmıyor. hem ayakların uzun olduğundan dizlerin ağrımıyor. hem kollar ağrımıyor. hem....

bu faydalı paylaşım için kendime teşekkür ediyor ve huzurlarınızdan ayrılıyorum. deneyin bak sonra bozuşuruz!

6 yorum:

cecil dedi ki...

:)) yüzüstü uzanış tavsiye derim..ister yere ister yatağınıza.. bacaklarınızıda dizlerden kırıp arada oynuyorsun süper oluyor ..
ayrıca hoşbulduk efendim..

bi dost dedi ki...

benim o zaman dirseklerim acıyo ama? hem de uyurum ya, dayanamam :D

Judy Abbott dedi ki...

iskemlede oturup masada anca ders kitabı okudum bugüne kadar, hakikaten öyle kitap okuyan var mıdır?
Ben yer minderine yarı uzanıp, sırtımı da duvara dayadığım yastıklara verip öyle okuyorum, rahat yarı uzanış. yorulunca da yüzüstü dönüyorum, döne döne bitiyor kitap. bazen de kedi kucağıma gelince bunun kafasına karnına filan yaslıyorum kitabı :))))

bi dost dedi ki...

kedi korkusu olan biri için son söylediğin korkunç! :P ama minderli okuma da güzel olur bak. onu da not edeyim, sıkıldıkça öyle de yaparım :))

Silent Traveller dedi ki...

:D :D, harbiden matraksın ! isimsiz poziyşın hakkaten orjinal bir poziyşın. Kitap okumayı sevdiğim için anlattığın bütün pozisyonları denedim, ve ben de son pozisyonda karar kıldım. Aklın yolu bir -tabii akılsızlar hariç :)) Diğer yandan, o isimsiz pozisyonun rahatlığı ööle bi şi ki, o kadar rahata erişince yav yerim kitabı, atıym bi DVD şööle neşeleneyim moduna girme tehlikesi var.

bi dost dedi ki...

kıllanan adam, yok yaw o poziyşın tam kitaplık bence :) dvd falan boşver yapma öyle :P

Back to Top