Cumartesi, Ağustos 14, 2010

shema için ne dediler ?


a.nur


Yoğun, bir o kadar da yorgun günlerden biriydi işte... Can sıkıntısından oraya buraya üye olunan zamanların birinde üye olmuştum ff'e. Ama ne var ki, gel zaman git zaman onun da tadı kaçmıştı, olmamıştı. Sonra birgün -her zamanki günler gibi birgün sanıyordum- Selin beni bir gruba davet etti. Adı da "shema ahalisi" diye bir şey. Shema nedir yahu dedim. Okurken "şema" deriz ama bu ne biçim bir ahali ismidir? Anlamadım ama dedim, selin bir şeye davet ediyorsa vardır bir bildiği, kabul ettim grup teklifini. Girer girmez de "ben nereye düştüm yahuuu!" deyiverdim. Zira, o sıkıcı ff'in içinde bir eğlence bir coşkunluk! Kendimi ufo gören masum köylü gibi değil de çölde su bulmuş masumane çoban gibi hissettim... Neyse işte öyle mutlu oluvermiştim ben orayla ilk tanıştığımda. Sonra da hiç bozulmadı bu mutluluk, bazen gecenin bir yarısı kahkaha atmama sebep olmuş da olabilir. Moralim dibe vurmuşken beni mutlu etmiş olabilir. Ayna muhabbetlerimiz zaman zaman baymış da olabilir, soğuk espriler dondurulmuş da olabilir ama mutluyuz ki biz! Evlendiremediğimiz delisiyle, akıllandıramadığımız seliniyle, akıllı mı deli mi bilemediğimiz cananıyla, bi do nerde bi do nerde dediğimiz bidosuyla, yeni nişanladığımız lalesiyle, arada bir de olsa uğrayan dilarasıyla, nadirin en nadirinde uğrayan depiğiyle... Mutluyuz ki! Seviyorum ki bu insanları, onları görünce sevgi pıtırıcığına dönüşüp pollyannalarla dolaşıyorum ki... İşte biz böyle bir ahaliyiz ki!
bi dost


Mantıklı olmak gerekirse, Shema benim için bir okul. Bir lütf-u ilahi. Bir kaderdaşlar toplaşkası. Ve bir kitlesel delilik hareketi! Bir okul, çünkü: Sadece oturup muhabbet ederek saatlerce sıkılmadan çılgınlarr gibi eğlenmeyi.. Vıcık vıcık vıcmadan samimi olabilmeyi.. Hayata pasifik bakabilmeyi öğretiyor cümle aleme! Bir lütf-u ilahi, çünkü, daha önce shema benzeri birkaç grup oluşturma girişiminde bulunmuş biri olarak ben; bunca birbirine benzeyen, sorunsuz çalışan, şahsi oynamayıp takım ruhu taşıyan anlayışlı insanın bir araya gelmesini, aylardır da dağılmamasını direkt ilahi bir makama bağlıyorum. İnanılır şey değil! Bir kaderdaşlar toplaşkası, çünkü: 21-27 yaş arası gençleri barındıran ahalimizin (4'ü umutsuz vaka olmak üzere) tamamı bekar! Bir kitlesel delilik hareketi, çünkü: İşte bu kısım anlatılmaz, yaşanır. Bizi izlemeye devam ettikçe anlayacaksınız.
Canan (MiScHiEF!)


canınız sıkkındır, yapacak bir şey bulamazsınız kendinizi ff'e atarsınız.. orda birbirinden içten 7 insan karşılar sizi, an gelir derdinizi anlatırsınız, an gelir dedikodu yaparsınız, an gelir eğlencenin ve kötü esprinin dibine vurursunuz.. en abuk subuk fotoğraflarınızı paylaşacak kadar güvenirsiniz, kendinize inanamayacağınız kadar yakın hissedersiniz.. işte böyle bir oluşumdur şema, işte böyle bir oluşumuz biz.. iyi ki varlar dediğim 7 güzel insan + ben.. öyle işte.. (bu sefer güldürmedi)
"!N"saN BünyeS!


Shema ahalisi, ahali sınırları içerisinde leb demeden çorumun bütün illerini,köylerini,köy muhtarının kızlarının isimlerini sayabilen insanların bulunduğu bir topluluktur... Paintte yapılan bir sanat eseriyle başlar shema ve günümüze kadar devam eder ve de iyiki de eder saygıdeğer bünyeler... Canınız sıkılıp kendinizi bir o yana bir bu yana fırlatmak istediğinizde genel itibariyle zaten yaparsınız bu işlemi işte tam bu dakikada shema hey bro ben burdayım der hiç affetmez... Shemanın sembolü "nıyk çanta (nayk diyenlerin gözlerinden öperim)" olup ki bu bünyenin çantasıdır (bunun hikayesi de anlatılır bir ara) (bu arada o çantam nerde lan benim!) neyse tezahüratı ise "güvenlik" şeklindeki Türkçemizdeki nadide sözcüktür... Shemayı severiz efenim.. Seveni de severiz.. İçindekileri de severiz, hatta onlara guduuu der sevgi gösteririz hatta yeri gelir asılırız efenim...
melankolikdeli


Bir kere burada “beyin bedava”. Kimse bize “Durun siz evlenemezsiniz, kardeşsiniz !” demedi ama ben kendilerini kardeşim gibi sevdim cidden. Ha şimdi yaşımla dalga geçecekler her zamanki gibi ama olsun. “Hoyt !” derim susarlar, severler beni abileri olarak. Nice insan tanıdım şu siber alemde ama çok azını onlar gibi tanıdım ve sevdim. Şimdi olayı “Küçük Emrah”a bağlamak istemiyorum ama hüzünlendim bak. Ağlatmayın lan beni ! Öpüyorum yavrularım sizi çok çok... Kokulu kokulu... (içime Seda Sayan kaçtı)

sLn

Bir gün nasıl başladığını hatırlamadığım bir sohbet üzerine bir grup insan bir araya gelmiş. Birbirleriyle olan bağlantılarını göstermek için çizdikleri bir şemaları varmış. Demişler ki "Eh madem iyi anlaşıyoruz e hadi bir grup oluşturup orada devam edelim sohbetimize." İsimlerini de şemalarından almışlar ve "Şema ahalisi"ni oluşturmuşlar. Neymiş bu Şema? Şema, geyik muhabbetinin dibine vurup gülmekten öldükleri bir yermiş. Şema, can sıkıntılarını paylaşıp birbirlerine yardımcı oldukları bir yermiş. Eh tabi ara sıra dedikodu yaptıkları bir yer de olmuş Şema (: İlk defa bir araya geldiklerinde dahi birbirlerini uzun zamandır tanıyormuş gibi hisseden insanlar hayatlarına dair neler paylaşırsa onu paylaşmış onlar da. Neredeyse her şeyi yani (: Şu anda okumakta olduğunuz blog da kendini şimdiye kadar saklamış o grubun dışarıya ilk açılışı. Bir aradayken çok eğlenen, kendilerini birlikteyken rahat hisseden, aklından geçenleri paylaşmaktan çekinmeyen, eğlenmeyi seven, neşeli, dost canlısı, iyilik sever bir grup insan görüyorum onlara baktığımda, bakalım siz neler göreceksiniz (:

5 yorum:

Selin dedi ki...

Hayırlı olsun hepimize :)

a.nur... dedi ki...

Güle oynaya kullanalım emi:p

bi dost dedi ki...

e a.nurcum ee ee e.

Tuğçe Bektaş dedi ki...

Çok güzel bir blog olmuş mimmnoşlar. Hayırlı olsun diyerek açılış kurdelesini kesiyorum :)

Adsız dedi ki...

haydı bakalım şemacılar kopartın bizi fihuuu

imza:kaçandepik:))

Back to Top